Collega's > Marc Veldman

Marc  Veldman
"Het liefst doe ik de hele dag niks"
Marc Veldman

Ik doe support en emergency tech support, en daarbij weet je nooit wat je op een dag kunt verwachten.

Lange termijn oplossingen en snelle hacks

Het ene moment ben je bezig een feature release uit te rollen, het volgende moment belt een klant over een probleem dat direct opgelost moet worden. Dat zorgt voor veel afwisseling in de werkdruk en het soort problemen dat opgelost moet worden. Soms werk ik aan een uitgebreide lange termijn oplossing, soms is het een snelle hack midden in de nacht om een site goed te laten werken totdat developers met diepere kennis van de code er naar kunnen kijken.

Kado's

Hoewel Jeroen, Tom en Sinterklaas regelmatig voor http://nl.wikipedia.org/wiki/Marsepein en http://www.apple.com/nl/ipad/ zorgen probeer ik ze bij het Support Team toch zo veel mogelijk te vermijden.

Snelle en foutloze deployments

We hebben tools als https://github.com/peritor/webistrano/wiki om er voor te zorgen dat onze deployments snel en foutloos verlopen, en met http://munin-monitoring.org/ kan ik onze servers in de gaten houden zodat ik mogelijke problemen van te voren aan zie komen en samen met mijn collega's passende maatregelen kan nemen.

Incidenten zorgen voor 'lessons learned'

Na een incident bespreken we informeel of formeel tijdens een 'lessons learned' sessie wat er precies is misgegaan. We bespreken dan wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen waardoor de sites van onze klanten goed blijven werken en ik geen onverwachte telefoontjes krijg.

Eigenlijk doe ik het liefst de hele dag niks...

Collega's